Konfliktushelyzetben a közösség hangulata és hatékonysága is megváltozhat. A legfontosabb lépés, hogy a közösség felismerje a konfliktushelyzetet és fontolóra vegye, hogy mit kezd vele. A mediáció lehetőséget kínál arra, hogy a fennálló konfliktusra, problémára a közösség együtt találjon olyan megoldást, mely minden érintett számára elfogadható.


Milyen esetekben javasolt a közösségi mediáció alkalmazása? 

  • munkahelyen belüli konfliktusok esetén
  • társasházi, iskolai, sport és egyéb közösségekben
  • a közösség konfliktuskezelési eszköztárának növelése, fejlesztése céljából

Hogyan zajlik a közösségi mediáció?

A mediációs ülést egyéni interjúk, kérdőívek, kisebb csoportos beszélgetések előzik meg. A mediátor így tisztább képet kaphat az adott konfliktushelyzetről, a szervezet és az érintettek kapcsolati rendszeréről, konfliktuskezelési módjairól.

Ezt követően zajlik a mediációs ülés, párbeszédekkel illetve az érintettek aktív részvételével. A cél a konfliktus békés rendezése a mediátor segítségével, valamint a közösség fejlesztése, hogy a későbbiekben előforduló vitáikat mediátor közreműködése nélkül is képesek legyenek rendezni.